Ruilen en retourneren
Bij DOK 2 mag je een product binnen 30 dagen na ontvangst ruilen of retourneren. Hieronder vind je antwoord op al je vragen rondom de voorwaarden. Staat het antwoord op je vraag er toch niet tussen? Neem dan contact met ons op via 0318-478306 of stuur ons een mail naar info@dok2.nl. Wij helpen je graag!
Is jouw bestelling niet naar wens? Dan kun je deze retourneren. Voor bestellingen die geplaatst zijn via de webwinkel van DOK 2 geldt een maximale zichttermijn van 30 dagen na ontvangst, tenzij anders vermeld (zie Algemene voorwaarden). Binnen deze termijn worden er geen annuleringskosten gerekend. De zichttermijn is niet van toepassing op geleverde maatwerkartikelen zoals bijvoorbeeld banken. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit.
Ook voor aankopen die gedaan zijn in de winkel in Veenendaal geldt een maximale zichttermijn van 30 dagen.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Het zichttermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelling fysiek in bezit krijgt. Wanneer je de bestelling wenst te retourneren vragen wij je ons op de hoogte te stellen middels een duidelijke verklaring. Dit kan schriftelijk, per post of e-mail. Om te voldoen aan het maximale zichttermijn zal het bericht tijdig verzonden moeten worden om te voorkomen dat het zichttermijn verstrijkt.
Om je aankoop te retourneren stuur je eerst een mail met daarin de uitleg waarom je iets wil retourneren naar verkoop@dok2.nl. Onze collega's van de back-office zullen op werkdagen binnen 24 uur reageren en een retourformulier toesturen. Samen met het retourformulier kan je het product in de originele verpakking terugsturen naar ons magazijn. Het artikel en de productverpakking moeten onbeschadigd zijn. Het is van groot belang dat je het retourformulier bijvoegt in het retourpakket. Zonder aanmelding en retourformulier kunnen wij jouw retour niet verwerken. Let op: na 30 dagen kun je niet meer retourneren.
Pakketten die via PostNL geleverd zijn, kun je gratis retourneren via PostNL. Zodra je het retour hebt aangemeld door te mailen naar verkoop@dok2.nl, ontvang je een retourlabel. Meubels die op afspraak door het transport geleverd zijn, kunnen worden afgehaald. Let op: hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht, dit is afhankelijk van het aantal kilometers.
Wanneer je een product wilt ruilen, willen wij je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan per mail verkoop@dok2.nl of telefonisch via 0318-478306. Ons team staat klaar op je te helpen!
Om de afhandeling van een retourzending zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij je de volgende instructies op te volgen:
1. Je meldt de retour per e-mail aan bij verkoop@dok2.nl;
2. Je ontvangt per mail een retourbon met retourinstructies van ons terug;
3. Het artikel is compleet, onbeschadigd en zit in de originele verpakking met retourformulier;
4. De retourzending wordt binnen redelijke termijn uiterlijk binnen 30 dagen na retourinstructie aan ons verzonden.
Retourzendingen die niet voldoen aan een van de bovenstaande condities, worden niet in behandeling genomen.
Pakketten die via PostNL geleverd zijn, kun je gratis retourneren via PostNL. Meubels die op afspraak door het transport geleverd zijn, kunnen ook op afspraak worden afgehaald. Let op: hiervoor kunnen kosten in rekening worden gebracht. Bij maatwerkartikelen kunnen ook annuleringskosten in rekening gebracht worden.
Je kunt het pakket treugsturen via ons antwoordnummer of naar:
DOK 2 B.V.
De Geer 8
4004 LT Tiel
Download het retourformulier hier.
Wanneer de bestelling wordt geretourneerd, ontvang je alle betalingen die je tot dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten. Uitgezonderd van eventuele extra kosten ten gevolge van een keuze voor andere leveringswijze dan de door ons geboden standaard levering of etage toeslagen. Stuur je een deel van jouw bestelling terug? Dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.
Wij doen er alles aan je aankoopbedrag binnen vijf werkdagen, na ontvangst van jouw artikel op onze retourafdeling, terug te storten. Het kan helaas voorkomen dat dit niet lukt, maar je kunt er op vertrouwen dat je in ieder geval binnen 14 dagen na de ontvangst van jouw retourzending het geld terug hebt. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen retour hebben ontvangen, of je hebt aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Je bent zelf aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg zijn van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de kenmerken en werking van de producten vast te stellen.
Als je geld terugkrijgt, storten we het bedrag op dezelfde manier terug zoals je je bestelling afgerekend hebt. Mocht dit toch niet lukken, dan nemen we natuurlijk contact met je op.
Nee, om hygiënische redenen worden deze artikelen niet geruild of retour genomen.